نحوه استفاده از چسب کاشی از زبان وستا شیمی

استفاده از ملات برای چسباندن کاشی و سرامیک روی هر سطحی معایب زیادی را به همراه دارد که از جمله آنها می توان به سختی کار، کثیف شدن سطح، کاهش چسبندگی کاشی و سرامیک روی دیوار و ... اشاره کرد. استفاده از چسب کاشی می تواند راه حل مقرون به صرفه تر و ایمن تری برای چسباندن کاشی و سرامیک روی دیوار یا سطوح مختلف دیگر باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استفاده از چسب کاشی و سرامیک آشنا کنیم تا اگر نیاز به استفاده از این چسب ها به جای ملات سیمانی دارید، بتوانید از عملکرد آن ها نهایت استفاده را ببرید.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟ 

چسب کاشی و سرامیک همانطور که از نامش مشخص است، به صورت اختصاصی برای چسباندن و نصب انواع کاشی و سرامیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب ها دارای تنوع بالایی در بازار هستند و می توانند به صورت خمیری یا پودری مورد استفاده قرار گیرند که هر کدام کاربردهای متنوعی را به همراه خواهند داشت.

چسب کاشی، یک چسب ضد اسید با خاصیت چسبندگی فوق العاده است. به طوری که می توان این چسب را برای چسباندن کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف از جمله دیوارهای گچی، کاشی و سرامیک و ... مورد استفاده قرار داد. سهولت در استفاده، گیرایی سریع، کاهش هزینه های نصب کاشی و سرامیک از جمله مزایای استفاده از چسب سرامیک و کاشی محسوب می شوند.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟ 

نحوه استفاده از چسب کاشی و سرامیک

برای استفاده از چسب کاشی و سرامیک در ابتدا باید مشخص کنید که چسب تهیه شده شما از نوع پودری است یا از نوع خمیری. چسب های خمیری نیازی به آماده سازی ندارند، ولی اگر از چسب های پودری استفاده کنید، باید حتما به این چسب ها آب اضافه کنید تا به حالت خمیری در بیایند و سپس بتوانید از آن ها استفاده نمایید. فرآیند آماده سازی چسب های پودری روی بسته بندی هر یک از این چسب ها توضیح داده شده است و می توانید مطابق با نسبت های مشخص شده، این چسب ها را تهیه کنید. در ادامه شما را با نحوه استفاده از چسب سرامیک و کاشی آشنا می کنیم.

  • پاکسازی سطح برای نصب کاشی

برای اینکه بتوانید شاهد عملکرد مناسب چسب کاشی روی دیوار باشید، باید در ابتدا سطح را پاکسازی کنید. هر گونه آلودگی و گرد و غبار می تواند باعث شود تا چسبندگی سطح کاهش پیدا کند. بنابراین تا حد ممکن سطح را پاکسازی کرده تا چسبندگی سطح را افزایش دهید.

  • آماده سازی چسب

در مرحله بعدی باید مراحل آماده سازی چسب را انجام دهید. برای این کار می توانید به دستورالعمل خود شرکت سازنده چسب توجه داشته باشید. اگر چسب خمیری تهیه کرده باشید، نیازی به آماده سازی آن نیست و می توانید به راحتی از چسب استفاده نمایید.

  • آغشته کردن پشت کاشی و سرامیک به چسب

پس از آماده سازی چسب، باید چسب کاشی و سرامیک را پشت سرامیک و کاشی ها بزنید. همچنین می توانید مقداری از چسب را مانند ماله روی دیوار بزنید و روی آن را شیار ایجاد کنید تا چسبندگی و گیرایی کاشی و سرامیک افزایش پیدا کند. دقت داشته باشید که ضخامت مناسب را برای استفاده از چسب حفظ کنید. اگر از چسب به مقدار کم استفاده کنید و ضخامت چسب استفاده شده کم باشد، گیرایی سرامیک به درستی انجام نخواهد شد. اگر هم میزان زیادی چسب استفاده کنید، احتمال اینکه چسب از دور کاشی و سرامیک به بیرون رانده شود وجود دارد. در واقع باید مقدار مناسبی از چسب را مورد استفاده قرار دهید تا امکان بندکشی نهایی نیز وجود داشته باشد.

نحوه استفاده از چسب کاشی و سرامیک

  • چسباندن کاشی و سرامیک روی دیوار

مرحله بعدی، مرحله قرار دادن کاشی و سرامیک روی دیوار یا سطح زمین است. برای این کار باید دقت کافی داشته باشید که کاشی ها را به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار دهید. برای جلوگیری از خشک شدن چسب ها، هر قطعه از کاشی که قرار است روی دیوار بچسبانید را به چسب آغشته کنید. می توانید از انواع وستا شیمی چسب برای چسباندن کاشی و سرامیک ها روی دیوار استفاده کنید.

  • خشک شدن و بندکشی نهایی

در نهایت باید اجازه دهید تا چسب کاشی به گیرایی نهایی برسد و خشک شود. پس از این کار می توانید بندکشی نهایی را انجام دهید و کاشی و سرامیک های زیبا و منحصر به فرد را داشته باشید. دقت کنید که مدت زمان کیورینگ هر یک از چسب ها ممکن است با هم متفاوت باشد. پس برای خشک شدن و بندکشی نهایی عجله نکنید.

نوشتن دیدگاه