چگونه محتوای کپی را تشخیص دهیم؟ بررسی کپی بودن محتوا با ۱۰ ابزار

کپی کنندگان محتوا را به گوگل معرفی کنید

سایت های کپی کننده:

سایت هایی وجود دارند که محتوای سایت شما را به عنوان محتوای خود کپی می کنند بدون اینکه منبع مطلب را معرفی کنند و این موضوع سال هاست که فکر مدیران سایت ها را به خود مشغول کرده است.

خیلی مواقع پیش می آید که شما به دنبال مطلب خود در موتورهای جستجو هستید و با کمال تعجب مطلب کپی شده از سایت خود را با رتبه ی بهتری در موتورهای جستجو مشاهده می کنید!یا حتی بدتر از این ، رتبه سایت کپی کننده آنقدر بهتر باشد که سایت اصلی در جستجوها نمایش داده نشود!

گوگل یک فرم گزارش کپی کننده در سایت خود قرار داده است که شما می توانید در آنجا سایت کپی کننده را به گوگل معرفی کنید

Scraper Report Form

ضمنا در این فرم دقیقا می توانید URL کپی شده را هم به گوگل معرفی کنید و البته گوگل قبل آن به مدیر سایت اطلاع میدهد که تاییدکند از شرایط مدیریت سایتی که گوگل قرار داده است پیروی می کند در واقع در قوانین مدیریت سایت گوگل این موضوع وجود دارد که اگر شما یکی از قوانین را رعایت نکنید برای مدیر سایت جریمه هایی مشخص شده است.

البته این گزارش برای حذف محتوای کپی شده در سایت متخلف نیست گوگل تنها کنترل می کند که کلمات کلیدی که داخل محتوای مورد نظر شماست دلیل رتبه ی خوب سایت متخلف نباشد این حرکت دلیلی نیست که شما تصور کنید در جستجو دیگر آن مطلب نمایش داده نمیشود چون در بیشتر مواقع ممکن است آن مطلب دلیل بهتر بودن رتبه ی آن سایت نباشد .همنطور که در مقالات قبلی هم گفته شد بهینه بودن یک سایت به عوامل زیادی بستگی دارد.

در صورتی که می خواهید کپی کننده را از جستجوی گوگل خارج کنید لازم است که فرم DMCA را پر کنید.

گوگل هنوز راه حل کاملا مناسبی برای تشخیص سایت تولید کننده ی محتواو سایت کپی کننده ندارد ولی در حال تکمیل الگوریتم خود برای هر چه بهتر شدن این روند است تا سایت های متخلف را تشخیص داده و رتبه ی آن ها را در جستجو ها کاهش دهد .

 

نوشتن دیدگاه