دستگاه پانچ هیدرولیک چیست از زبان ابوذر ماشین

در صنایع مختلف استفاده از دستگاه های صنعتی برای شکل و فرم دادن به ورق های فولادی بسیار حائز اهمیت است. دستگاه های زیادی بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند که اگر اهل صنعت باشید احتمالا تا به حال نام دستگاه پانچ هیدرولیک را شنیده اید. این دستگاه وظیفه شکل دادن و سوراخ کردن ورق های فلزی را برعهده دارد و می توان ورق های فلزی را به اشکال مختلف تبدیل کند. با توجه به اینکه ورق های فلزی و اشکال گوناگون آن ها کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند، استفاده از دستگاه پانچ هیدرولیک نیز می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و در صنایع مختلف مانند پزشکی، آهن آلات و ... مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید بیشتر با این دستگاه آشنا شوید و کاربردهای آن را بشناسید، با ما همراه باشید.

دستگاه پانچ هیدرولیک چیست؟ 

همه دستگاه های پانچ با وارد کردن فشار روی ورق های فلزی می توانند باعث ایجاد سوراخ یا طرح روی آن ها شوند. دستگاه های پانچ دارای انواع مختلفی هستند که از جمله متداول ترین آن ها می توان به دستگاه های پانچ سی ان سی و دستگاه های پانچ هیدرولیک اشاره کرد که هر کدام دارای کاربردهای متنوعی اند و می توانند برای سوراخ کاری و طرح دادن به اجسام سختی مانند فلز مورد استفاده قرار گیرند.

دستگاه پانچ هیدرولیک دارای انواع مختلفی بوده و می تواند مطابق با نیاز هر صنعت مورد استفاده قرار گیرد. اگر تا به حال با دستگاه های پانچ کار کرده باشید، حتما دستگاه های هیدرولیک را دیده اید. این دستگاه ها با نیروی هیدرولیک کار می کنند و برخلاف دستگاه سی ان سی که نیاز به کامپیوتر جهت فرم دادن به ورق های فولادی دارد، می تواند با روش های متفاوتی و نیروی هیدرولیک ورق های فولادی را فرم دهد.

دستگاه پانچ هیدرولیک در حال حاضر کاربردهای متنوعی دارند. مهم‌ترین کاربرد این دستگاه ها ایجاد سوراخ روی ورق های محکمی مانند فولاد است. به طوری که می توانند روی فلزات سوراخ های بزرگی با قطر 3.5 میلی متر و 2 میلی متر را ایجاد کنند. علاوه بر سوراخ این دستگاه ها قادر به ایجاد طرح روی ورق های فولادی نیز هستند. به همین خاطر کاربردهای آن ها در صنایع مختلف بسیار زیاد است.

دستگاه پانچ هیدرولیک چیست؟ 

چرا باید از دستگاه‌های پانچ و ماشین‌آلات اتوماتیک استفاده کنیم؟  

در صنایع مختلف استفاده از دستگاه های صنعتی آنقدر مهم است که عملا بدون این دستگاه ها امکان انجام اقدامات صنعتی و تخصصی وجود ندارد. دستگاه های پانچ از جمله دستگاه های ضروری هستند که برای متصل کردن ورقه های مختلف به یکدیگر (به واسطه ایجاد سوراخ)، فرم دهی و حتی برش کاری قابل استفاده هستند. تنوع در دستگاه های پانچ ورق زیاد است؛ اما این روزها دستگاه هایی در صنایع مختلف محبوب شده اند که بتوانند با سرعت بالایی امکان انجام اقدامات صنعتی را فراهم کنند.

استفاده از دستگاه پانچ و ماشین آلات اتوماتیک می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که مهم ترین آن کاهش نیروی کار است. در واقع با وجود اینکه این دستگاه ها دارای قیمت بالایی هستند، اما با کاهش نیروی کار می توانند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن این دستگاه ها سرعت اقدامات فنی و صنعتی را بالا می برند و می توانند با توالی بیشتر و سرعت العمل بالاتر کار سوراخ کاری، فرم دهی و همچنین شکل دهی به ورق های فولادی را انجام دهند.

چرا باید از دستگاه‌های پانچ و ماشین‌آلات اتوماتیک استفاده کنیم؟  

نکات مهم خرید پانچ ورق از زبان کارشناسان ابوذر ماشین

اگر نیاز به خرید دستگاه پانچ ورق دارید، در ابتدا باید نیازسنجی انجام دهید و مطابق با نیاز خودتان این دستگاه ها را سفارش دهید. کارشناسان ابوذر ماشین آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما برای خرید بهترین این دستگاه ها هستند، اما قبل از آن با در نظر داشتن نکات زیر می توانید با دانش و آگاهی بیشتری این دستگاه ها را سفارش دهید.

  • دامنه حرکتی دستگاه پانچ

دقت در دامنه حرکتی دستگاه پانچ بسیار مهم است. بهتر است که قبل از خرید این دستگاه ها در مورد میزان حرکت طولی و عرضی آن ها اطلاعات کسب کنید تا میز مناسبی را برای دستگاه تهیه نمایید.

  • نوع دستگاه

فاکتور دیگری که می تواند روی خرید دستگاه پانچ تاثیرگذار باشد مدل دستگاه است. دستگاه های پانچ موجود در بازار هر کدام دارای قابلیت های متفاوتی از جمله سیستم برنامه ریزی و کنترل هوشمند و قطعات مختلفی هستند که بررسی آن ها و تطبیق دادن این ویژگی ها با نیاز صنعت خودتان ضروری است.

  • ضخامت برش کاری

هر یک از صنایع از ورق های فولادی متفاوتی استفاده می کنند. هر چقدر ضخامت برش دستگاه پانچ بیشتر باشد، می توان ورق های ضخیم تری را برش داد. حتما به ضخامت برش کاری دستگاه و متناسب بودن آن با نیاز خودتان توجه داشته باشید.

  • نرم افزار دستگاه پانچ

دستگاه های پانچ اتوماتیک با نرم افزار کار می کنند. سهولت در استفاده از نرم افزار و همچنین قابل فهم بودن نرم افزار دستگاه بسیار مهم است و باید حتما به آن توجه داشته باشید.

جمع بندی

شما عزیزان میتوانید برای خرید راحت و مطمئن انواع دستگاه های صنعتی از جمله  دستگاه گیوتین ورق، خم کن ورق، پرس ورق، پرس صنعتی و پرس هیدرولیک با کارشناسان ابوذر ماشین تماس بگیرید و از تجربه و تخصص آنها به صورت رایگان بهره ببرید.

نوشتن دیدگاه