محتوای خوب چه محتوایی است؟ | ویژگی های محتوای خوب

محتوای خوب چیست؟ آیا فرمولی برای ایجاد محتوای خوب به صورت ثابت وجود دارد؟ در واقع محتوایی که دارای عملکردی برتر نسبت به سایر محتواها باشد، از جمله محتوای ویروسی، ویژگی هایی دارد که به راحتی قابل تشخیص است.
برای این که محتوای سایت شما نیز تبدیل به بهترین و متمایزترین محتوا شود از فاکتور های زیر استفاده کنید.

ویژگی محتوای خوب

محتوای اورجینال تولید کنید – کپی نشده

فرقی نمی کند که قصد انتشار یک توییت دارید یا می خواهید یک عکس در اینستاگرام منتشر کنید. شما باید وقت بذارید و یک محتوای منحصربفرد و اورجینال تولید کنید.
اگر عکس یا توییت شما کپی باشد، خیلی زود توسط کاربران تشخیص داده شده و از اعتبار پیج شما کاسته می شود. البته این امر در گوگل با مجازات هایی روبرو است. گوگل محتوای کپی را خیلی زود تشخیص داده و سایت نشر دهنده آن را از نتایج خود حذف می کند.

  • از تجربیات شخصی و داستان سرایی در مطالب خود استفاده کنید.
  • محطالب خاص از منابع لاتین استخراج کنید.
  • با همکاران خود یک جلسه طوفان فکری برگزار کنید تا به ایده های منحصربفرد دست یابید.
  • می توانید مطالب را ترجمه کنید

شما میتوانید برای اطمینان از اینکه محتوای شما اصل است از ابزارهای تشخیص محتوای کپی استفاده کنید.

محتوایی تولید کنید که باعث عکس العمل کاربر شود

هدف مطالب شما چیست؟ شما همیشه باید مخاطبان خود را به سمت مرحله بعدی سوق دهید - خواه این کار منجر به مشاهده پست وبلاگ دیگری شود یا این که موجب ثبت نام در خبرنامه یا اشتراک گذاری محتوا شود.
محتوای خوب موجب عکس العمل مخاطب می شود؛ زیرا از شخصی که در حال خواندن محتوا است می خواهد که کاری انجام دهد. هر محتوایی که تولید می کنید باید هدفمند باشد. برای اینکه محتوای خود را عملی کنید ، حتماً:

  • دکمه های تماس را در بالا و پایین سایت قرار دهید، یا دکمه های شبکه های اجتماعی را در دسترس قرار دهید.
  • مخاطب را به سمت محتوای بعدی هدایت کنید (مطمئن شوید لینک بارگذاری شده "متناسب" با محتوا باشد). مثلا در مطلب تولید محتوا اشاره ای به "محتوای همیشه سبز" داشته باشید و از کاربر بخواهید که برای آشنایی بیشتر با محتوای همیشه سبز به لینک زیر مراجعه کند.

در محتوای خود به سوالات کاربران پاسخ روشن بدهید

عنوان این پست "محتوای خوب چیست؟" توجه کاربر را به این موضوع جلب می کند که محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد. پس زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود انتظار دارد که پاسخ روشنی درباره عنوان بگیرد.
ممکن است متوجه شوید که کاربران غالبا در حال ورود به سایت شما هستند تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. سایت شما از طریق چندین روش می تواند در نتایج جستجو بسیار بالا باشد.
محتوایی که به سوالات پاسخ می دهد همزمان دو هدف را دنبال می کند - شما پاسخ مخاطبان خود را می دهید و در عین حال در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب می کنید. برای پاسخ بهتر به سوالات بهتر است در محتوای خود فاکتورهای زیر را لحاظ کنید:

  • راهنمای کامل فایرفاکس درباره چگونگی ظاهر شدن در باکس پاسخ Google را بخوانید. (همان باکسی که وقتی سوال می پرسید لیستی از پاسخ ها را نمایش می دهد)
  • برای شناسایی سوالات متداول مخاطبان خود تحقیق کنید (به عنوان مثال ، توییتر ، Quora ، Google و غیره بهترین مراجع برای یافتن پرتکرارترین سوالات مخاطبان است)

از منابع موثق برای یک محتوای خوب استفاده کنید

هیچ کس محتوایی را که منبع آن متناقض یا نادرست باشد را دوست ندارد. ایجاد محتوایی که باعث بی اعتمادی مخاطبان نسبت به شما شود، برای خوانندگان بسیار بی ارزش است. یک تجربه کاربری بد می تواند به معنای از دست دادن برخی از مشتریان یا مخاطبان بالقوه باشد. برای تهیه صحیح محتوای خود ، به یاد داشته باشید که نکات زیر را در نظر بگیرید:
اگر بخشی از محتوای شما ایده شخص دیگری است، حتما نام آن شخص را ذکر کنید.
از منابع و سایت های معتبر استفاده کنید.
در صورت لزوم به منابع اصلی لینک دهید.

در یک محتوای خوب مطالب جامع و ساده هستند 

همیشه ساده گو باشید - بهترین توصیه ها و پندها برای زندگی همیشه کوتاه و پر مصما هستند. گوگل به سایت هایی امتیاز می دهد که مطالب آن ها جامع و طولانی باشد. سعی کنید مطالب خود را بین 1000 الی 4000 کلمه بنویسید.
این گونه گوگل متوجه می شود که مطلب شما حاوی نکات ارزشمند و زیادی است. در عین حال به ساده نویسی نیز توجه کنید. هرگز از کلمات ثقیل و سخت استفاده نکنید.
اگر محتوای شما ویدیو است آنگاه موضوع فرق می کند. چرا که باید آن را در کمتر از سه دقیقه جمع و جور کنید. اینگونه حوصله کاربر سر نمی رود و دیگر دغدغه ای از بابت اتمام حجم اینترنت خود ندارد.
اگر محتوای شما یک توییت است، از تعداد محدودی هشتگ، تصویر یا پیش نمایش استفاده کنید؛ به طوری که محتوای شما فقط شامل اطلاعات کافی برای اطلاع رسانی و ارائه فراخوان باشد. برای خلاصه نگه داشتن مطالب خود از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • جملات را کمتر از 20 کلمه بنویسید
  • از نهاد و گزاره به صورت درست استفاده کنید

چگونه یک محتوای خوب را تولید کنیم؟

حال نوبت به این مرحله می رسد که محتوا را چگونه تولید و نشر دهیم. در گام اول باید مطلب خود را از نظر نگارشی بررسی کرده و بدون غلط املایی و دستوری بنویسید.
سپس به پرسونا مخاطب توجه کنید. اینکه برای چه قشری می خواهید محتوا تولید کنید.
در گام بعدی باید به تیتر بندی و پاراگراف ها توجه کنید. یک محتوای خوب شامل تیترهای زیر است:

  • مقدمه
  • توضیح درباره موضوع اصلی
  • نکات ارزشمند
  • مزایا
  • عوارض
  • علائم
  • ویژگی ها
  • پرسش و پاسخ
  • و ...

سعی کنید محتوای خود را سئو محتوا کنید. یعنی آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید. گوگل دارای یک سری الگوریتم برای تشخیص محتوای خوب است.
ابزارهای مختلفی برای سئو وجود دارند که افزونه یوست سرآمد آنها است. سعی کنید محتوایی که می نویسید را از نظر کیفیت و همیشه سبز بودن بررسی کنید.
عناوین باید تا مدت ها اعتبار داشته باشند. برای این کار از نویسندگان حرفه ای و ابزارهای کشف کلمات کلیدی و عناوین همیشه سبز استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه