تولید محتوای ارزشمند برای داشتن فروشگاه اینترنتی حرفه ای

اگر دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید و روز به روز از تعداد مراجعین و خریدارانتان کاسته میشود باید به عقب برگردید و مواردی را بررسی کنید.

تولید محتوا ی هدفمند را فراموش کردید ؟

یکی از راههای بسیار موثر در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای ،استفاده از شاخصه ی تولید محتوا است. توجه داشته باشید که صرف ارائه ی کالا به مشتری ،موفقیت کسب و کار شما را تضمین نمیکند .

مراجعه کنندگان به دنبال دلایل خرید کالا هستند، این دلایل میتواند از طریق تولید محتوا در مورد کالای مورد نظر تامین شود.

در نظر داشته باشید که تولید محتوا برای هر فروشگاه اینترنتی موفق لازم و ضروری است و میتواند برای شما یک مزیت رقابتی ایجاد کند، به عنوان مثال سالهای پیش قبل از اینکه وبسایت "دیجی کالا" به خرده فروشی کلان تبدیل شود، با استفاده از تولید محتوا برای مقایسه دوربین های دیجیتال به میدان آمد و در سالهای اولیه خود را به عنوان مرجعی برای مطالعه و مقایسه محصولات حرفه ای عکاسی معرفی کرد.

این رویکرد سالها بعد باعث شد که در تمامی صفحات محصولات ، گزینه های توضیح محصول و مقایسه کالا را شاهد باشیم.

 در نتیجه برای تولید محتوای دست اول کالاهای خود لحظه ای درنگ نکنید و این را نیز بدانید که هرچه تولید محتوا در حوزه کاری شما دشوارتر باشد نشان از این دارد که محتوای تولیدی به احتمال بسیار بالا برای اولین بار نگارش میشود، به عنوان مثال در فرایند طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان که وظیفه ی توزیع گز و شیرینی جات مخصوص به شهر اصفهان را دارد ،در زمان تولید محتوا نمیتواند به نمونه های خارجی مراجعه کرده و دست به ترجمه متون بزند ، پس نیاز به تولید محتوای دست اول برای مقایسه کالا و محصولات خود دارد.

انواع تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

باید توجه داشته باشید که تولید محتوا برای هر فروشگاه اینترنتی با انواع کالا میتواند متفاوت باشد.

تولید محتوا صرفا متنی نیست، تولید محتوا برای یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای میتواند شامل تصاویر گرافیکی و یا ویدئوهای کوتاه برای معرفی محصولات باشد.

برخی از کالاها الزاما با تعاریف متنی سنگین قابل بیان نیست به عنوان نمونه یکی از زیباترین ارایه محصولات مربوط به سایت bellroy.com است که به جای توضیحات اضافه و گزافه گویی صرفا به تولید یک تصویر گرافیکی قابل تعامل بسنده کرده که توضیح میدهد چرا شما باید به جای استفاده از کیف پولهای قدیمی و سنگین از محصولات این شرکت به دلیل سادگی و سبکی استفاده کنید.

جالب است بدانید ارائه ی یک پرزنتیشن خوب از محصول و به نوعی تولید محتوای مناسب برای معرفی آن میتواند وفاداری مشتریانتان را افزایش داده و باعث خواهد شد آنها شما را تبلیغ کنند.

سعی کنید از موارد گفته شده استفاده کنید و با تولید محتوای ارزشمند به فروشگاه اینترنتی خود وجه ای حرفه ای ببخشید و کسب و کار خود را گسترش دهید.



نوشتن دیدگاه