بهترین روش تولید محتوا

اغلب مدیران سایت نیز به دنبال افرادی هستند که با روش های تولید محتوا آشنا باشند. زیرا اصلی ترین چالش مدیران سایت تولید محتوای باکیفیت است.
پس از بررسی های فراوان تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب بهترین روش های تولید محتوا را به شما بیاموزیم. این روش ها همگی تایید شده هستند و توسط بزرگترین کارشناسان تولید محتوای جهان ارائه شده اند.

خلق ایده برای تولید محتوا

اولین کاری که برای نوشتن یک محتوای جذاب باید کرد خلق ایده است. در واقع شما باید بدانید که مخاطب چه چیزی از شما می خواهد. ایده های فراوانی برای تولید محتوا وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
• جستجوی سرچ کاربران (بیشترین موضوعاتی که آنها سرچ می کنند)
• بررسی شبکه های اجتماعی برای یافتن علایق کاربران
• مراجعه به مطالب منتشر شده قبلی
• استفاده از ابزارهای مخصوص برای یافتن کلمات کلیدی

یکی از بهترین روش های تولید محتوا نوشتن در حوزه تخصصی و کاری خودتان است 

سعی کنید مطالب را در حوزه تخصصی خود بنویسید. اگر قصد ورود به شغل تولید محتوا را دارید بسیاری از سایت های تخصصی مانند آشپزی نیاز به متخصصان در این حوزه دارند.
البته شما خیلی راحت می توانید دانش خود را از طریق منابع مختلف غنی تر کنید. در اینترنت سایت های مرتبط را پیدا کنید و از مطالب آنها ایده بگیرید.

نکته تولید محتوا : هرگز موضوعات را سطحی ننویسید

هیچگاه به صورت سطحی به موضوعات نپردازید. نه گوگل و نه مخاطب علاقه ای به موضوعات سطحی ندارند. مخاطب همیشه به دنبال مطالب طولانی و جامع است و نیز به دنبال دریافت پاسخ سوال خود از سایت های جامع می گردد. بنابراین ابتدا مطالب را طولانی بنویسید تا امکان پرداختن به تمامی نکات در متن باشد.

از کپی کردن مطالب سایت های دیگر اجتناب کنید

در بسیاری از مواقع اگر چندین سایت را باز کنیم، خواهیم دید که مطالب آنها شبیه به هم است. دلیل آن هم به کارگیری روش ویروسی توسط نویسندگان است. در روش ویروسی ابتدا یک مطلب در اینترنت منتشر شده و به صفحه اول گوگل می رسد. سایر سایت ها نیز آن مطلب را بازنویسی کرده و در سایت خود منتشر می کنند.
اینگونه اعتبار خود را به عنوان یک نویسنده خوب پایین می آورید. همیشه به خلق مطالب نو و اورجینال فکر کنید.

برای تولید محتوا از سایت های خارجی کمک بگیرید 

سعی کنید سایت هایی را برای ترجمه انتخاب کنید که معتبر باشند. برای این کار می توانید به رتبه الکسای آنها نگاه کنید. معمولا سایت هایی که رتبه الکسای آن ها زیر 10 هزار باشد، اعتبار کافی برای ترجمه کردن را دارند.

محتوای خود را به درستی تیتربندی کنید

تیترها حرف اول را در محتوا می زنند. مخاطبان و حتی خزنده ها گوگل ابتدا به عنوان مطلب توجه می کنند. سپس وارد سایت می شوند. در صورتی که مطلب شما غنی از اطلاعات باشد اما فاقد یک عنوان جذاب باشد، هرگز در چشم مخاطبان جلوه نخواهد کرد.
سعی کنید از عناوین جنجالی برای محتوای خود استفاده کنید. مثلا شما می توانید از کلمات انحرافی استفاده کنید. مثلا به عنوان زیر توجه کنید:
• کریستیانو رونالدو فوت کرد!
قطعا مخاطب از دیدن این عنوان شوکه خواهد شد و بلافاصله وارد سایت شما می شود. اما بعد از خواندن ادامه مطلب متوجه خواهد شد که موضوع از چه قرار است. شما در ادامه مطلب خود باید اینگونه بنویسید تا خیال مخاطب را از سلامت بودن رونالدو راحت کنید.
• کریستیانو رونالدو شمع های 35 سالگی خود را فوت کرد!
می بینید که یک ترفند ساده چقدر توانست مطلب شما را جذاب جلوه دهد. پس همیشه به دنبال روش های متنوع برای جذب مخاطب باشید.

از روش های نوین برای جذاب نمودن محتوای خود استفاده کنید

فراموش نکنید که محتوا تنها محدود به گوگل و سایت های اینترنتی نمی شوند. این روزها شبکه های اجتماعی نیز جایگاه بسیار ممتازی بین مخاطبان پیدا کرده اند.
شما در بین هزاران پیج کار سختی برای دیده شدن دارید. بنابراین باید روش های مختلفی را برای جذب مخاطب پیدا کنید. یکی از این روش ها کنجکاو کردن مخاطب است.
برای این کار ابتدا یک استوری بسیار جذاب 15 ثانیه ای بارگزاری کنید و در انتهای استوری بگویید که برای مشاهده ادامه استوری به فلان پیج رجوع کنید.
این ترفندها همیشه جواب داده و بسیاری از پیج ها با همین روش فالوور جذب کرده اند.

هنگام تولید محتوا به پرسونای مخاطب توجه کنید 

همیشه در نظر بگیرید که برای چه قشری محتوا تولید می کنید. اگر قشر شما پزشکان هستند، باید مطالب خود را علمی و با لحنی رسمی بنویسید. و یا اگر مخاطبان شما ورزشکاران هستند، باید مطالب خود را جذاب، ساده و با لحنی عامیانه بنویسید.
پرسونای مخاطب یکی از فاکتورهای مهم در تولید محتوا است. در واقع مخاطبان علاقه دارند تا مطالب متناسب با خلقیات آن ها باشد. در صورتی که مطالب خشک و بی روح باشند خیلی سریع به دنبال سایت های جایگزین می روند. پس همیشه سعی کنید مطالب خود را جذاب و متناسب با روحیات مخاطبان خود منتشر کنید.

یکی از بهترین روش های تولید محتوا نوشتن محتوای همیشه سبز است 

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می شود که تا ده ها سال از اعتبار ساقط نشود. فرض کنید شخصی قصد افزایش وزن دارد. مسلما افراد لاعر در همه جای دنیا وجود دارند و دوست دارند هیکلی ورزیده داشته باشند.
مثلا به عنوان زیر توجه کنید.
• بهترین روش برای افزایش وزن
این عنوان هیچگاه قدیمی نمی شود. حال متن آن را نیز باید به صورت استاندارد بنویسید. یعنی توضیحات و روش ها باید عام و ثابت باشند. مثلا برای افزایش وزن:
• باید به باشگاه رفت
• باید خوراک خود را بیشتر کرد
• باید به اندازه کافی استراحت کرد
• نباید استرس داشت
• و ...
اگر نگاهی به محتواهای 20 سال پیش کنید، باز هم همین روش ها را می بینید. پس با این اوصاف محتوای شما همیشه سبز است و هیچگاه قدیمی نمی شود.

محتوای چالشی بنویسید تا کاربر از خود عکس العمل نشان دهد

آخرین پستی که نوشتید چه بود؟ آیا در آن از خوانندگان خواسته شده است که نظرات خود را بگویند؟
بهترین محتوا درک چگونگی استفاده از اطلاعات را به کاربر می دهد. این کار با گفتن اینکه کاربران باید چه کاری انجام دهند باعث افت کلاس آنها نمی شود؛ بلکه شما به آنها احترام گذاشته اید و به آنها اطمینان داده اید که خودشان بهتر می دانند چگونه از این مطالب استفاده کنند.
هنگامی که پست وبلاگ خود را می نویسید، به کاربران نکاتی در مورد نحوه استفاده از آنچه به آنها پیشنهاد می دهید را ارائه دهید. بسیاری از اوقات، این کار باعث جرقه زدن در کاربر می شود تا از خود عکس العمل نشان دهد.
مثلا یک سری پیشنهاد درباره از بین بردن جوش صورت ارائه دهید. قطعا کسانی که از پیشنهاد شما پاسخ مثبت بگیرند در زیر مطلب کامنت می گذارند.

ساده نویسی یکی از روش های موفق تولید محتوا است 

بسیاری شرکت BuzzFeed را پیشرو در انتشار محتوای ویروسی در دنیا می دانند. این شرکت در حال حاضر روزانه بیش از 20 پست به اشتراک می گذارد.
زمانی که به محتواهای این شرکت نگاه کنید، متوجه می شوید که مطالب آنا با زبانی بسیار ساده و قابل درک نوشته شده اند. پست های آنها به گونه ای است که کودکان 9 ساله نیز می توانند آنها را به راحتی بخوانند کنند. این سادگی رگ برنده ویروسی بودن محتواهای آنها است.
یکی از بهترین سایت هایی که مطالب آن به زبانی کاملا ساده منتشر می شوند ، سایت Wikihow است.
برای این کار می توانید:
• مطاب را به صورت لیست بنویسید
• از کلمات سخت و ثقیل استفاده نکنید
• جملات را کوتاه بنویسید
• جای فعل و فاعل را به درستی قرار دهید
• از تصاویر برای درک بهتر موضوع استفاده کنید

نوشتن دیدگاه