روش های تولید محتوا چیست؟

امروزه تاکید بیشتر بر تولید محتوای با کیفیت است.تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه سایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.برای همین اکثر مدیران سایت ها یکی از بخش های مهم خود را به تولید محتوا اختصاص می دهند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.یکی از مشکلات اصلی وبلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد.اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان سایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.
حال ما در این مقاله شما را با برخی از روش های تولید محتوای با کیفیت آشنا می کنیم.

داشتن ایده مناسب:

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می باشد.شما اول باید موضوع سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید.

تهیه لیست کلمات کلیدی:

یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید،به کار بردن کلمات کلیدی داخل سایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

نوشتن عنوان مناسب:

متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه در نوشتن محتوای خود می کنند،عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می نویسند.این عنوان ها علاوه بر اینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد.عنوان مهمترین بخش است زیرا در عنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت کنید.

چک کردن وبسایت های دیگر:

قبل از تولید محتوا ،مقالات وبسایت های رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوای آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید.اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد،این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود بکنید.

در نظر گرفتن نیاز کاربر:

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما،کاربرانتان هستند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها،مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال آن هستند را مورد پوشش قرار دهد.کاربران ساعت های زیادی را در اینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند.اگر شما بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید،میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید:

گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان.شما می توانید در هر مقاله،روش ها و ایده های مختلف را توضیح دهید.البته ایده های شما باید دارای جنبه های مختلفی باشند نه اینکه دنبال هم باشند.

قرار دادن بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت ها:

همیشه افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها می نویسند،وجود دارند.شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید.منظور کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید.البته بهتر است این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید.این کار باعث می شود که سایت های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام داده که باعث لینک دهی به سایت شما می شود.

تولید مقالات آموزشی:

همیشه مردم دنبال جواب سوال "چگونه " هستند پس باید در تولید محتوای خود بتوانید به اینگونه سوالات هم پاسخ دهید.خیلی از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی می باشند،شما می توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کرده اید که مطلب و محتوای آنها در اینترنت نشان داده شود. یک مزیت این روش این است که نویسندگان محتوای شرکت شما،در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما را آورده که کمک به برندسازی شما نیز میکند.

بروز سازی فرمت مقالات:

همیشه راه های جدید تولید محتوا ایجاد می شود.شما باید به عنوان یک بازاریاب محتوا،اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.بهترین نقطه شروع هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنها است البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند.امروزه عکس بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد،همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید.

رعایت نکات نگارشی:

یکی از نکات پایه و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود،نکات نگارشی است.به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول،نقطه و... از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است.به کار بردن اشتباهی هرکدام از این اینها،باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می شود و تمامی زحمات شما را هدر می دهد.

متا تگ عنوان:

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود،متا تگ عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت:

زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید،بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود.اگر این صفحه بعدا خوانده نشود،رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است،کم کم از بین میرود.پس شما باید با استفاده از تکنیکهایی مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات است مخصوصا بین مقاله های مختلف.

شکل و زیرعنوان:

در تولید محتوا باید به چند نکته دقت داشته باشید:اول اینکه نوشتن متن خالی باعث اذیت شدن کاربر می شود و میتوان گفت که اصلا متن شما به هیچ وجه خوانده نمی شود.سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان جداگانه و عکس به کار ببرید چون باعث گیرا شدن و بهتر خوانده شدن متن می گردد و کاربر متن شما را بهتر درک میکند.

محتوای شما باید در گوشی موبایل به درستی نشان داده شود:

امروزه اکثر کاربران از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت متصل می شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی ها نمایش داده شود.مهمترین بخش اندازه قلم متن می باشد.

معرفی خود:

کاربری که برای اولین بار مقاله شما را می خواند،مهم است که بداند شما که هستید؟بهتر است در بخشی از مقاله،شرکت و خدمات خود را معرفی کنید.مثلا می توانید برای مثال از شرکت خود استفاده کنید و تجربیات خود را قرار دهید،چون هم مثال را برای کاربر ملموس تر کرده اید و همچنین خود را معرفی کرده اید.

بخش بندی مقالات مرتبط:

یکی از استراتژی های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله ای که ایجاد می شود،در یک بخش قرار گیرد.چون هم کاربر میتواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان تر است.

این ها از جمله روش های تولید محتوای باکیفیت بودند که ما در این مقاله برای شما ذکر کردیم.

نوشتن دیدگاه