شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی که اینترنت جایگاه اصلی خود را بین مردم پیدا کرد، شغل‌های مرتبط با آن کم‌کم رنگ و بویی تازه به دنیا بخشیدند؛ تا جایی که اگر تمام این مشاغل به یکباره اعتصاب کنند، دنیا با چالش‌های جدی‌تر از کرونا مواجه خواهد شد. یکی از این شغل‌های مهم "تولید محتوا" نام دارد.

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در واقع مطلبی که اکنون در حال خواندن آن هستید را، یک نویسنده تولید محتوا نوشته است.
این نویسنده‌ها با تولید محتواهای یونیک و جذاب، باعث شده‌اند تا بسیاری از سایت‌های پربازدید نظیر دیجی‌کالا، ورزش 3 و غیره اکنون در صدر جدول الکسا باشند و ماهیانه از طریق تبلیغات، درآمد میلیاردی داشته باشند. این مسئله کاملا اهمیت شغل نویسندگی محتوا را در جهان امروز به رخ می‌کشد. احتمالاً اهداف بزرگی در سر دارید که به وب‌سایت ما سر زده‌اید. اگر یک نویسنده محتوا هستید که قصد تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه‌ای را دارید، یا این که مدیر شرکتی هستید که در پی یک نویسنده کاربلد می‌گردید، این مطلب به شما خواهد گفت که شغل تولید محتوا را بهتر بشناسید.

شغل تولید محتوا چیست؟ نویسنده محتوا کیست؟

اگر سری به وب‌سایت ویکی‌پدیا بزنید، خواهید دید که این پایگاه اطلاعاتی جامع، شغل نویسندگی محتوا را این‌چنین تعریف کرده است:
"شخصی که مسئول تولید انواع محتوای متنی، فیلم، ویرایش و نوشتن متن، تولید تصویر، صدا و غیره است و تمام محتواهای تولید شده او در یک وب‌سایت درج می‌شوند."
فیسبوک نیز این شغل را اینگونه معرفی می‌کند:
"تولید کننده محتوای دیجیتال، کسی است که انواع محتوای یونیک (خاص) را مطابق با اهداف شرکت تامین و منتشر می‌کند. این شغل نیاز به مهارت‌هایی نظیر کپی‌رایتینگ، دانش فنی، مطالعه زیاد اخبار، به روز بودن اطلاعات و چگونگی استفاده از سیستم‌های مختلف، برای ردیابی بهترین محتواها دارد."
در واقع شغل تولید محتوا، اکنون جزو 20 شغل برتر جهان است و امروزه تمام صنایع و کسب و کارها، حداقل به یک نویسنده محتوا نیاز دارند. تولید کننده محتوا باید درباره عناوینی که برای نگارش به او می‌دهند، کاملاً اطلاعات کسب کند و جذاب‌ترین مطلب را بنویسد. مطالب او هرگز نباید کپی باشد و او موظف است تمام مطالب را با قلم و دانش خود بنویسد.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کارشناس تولید محتوا باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

دیدگاه‌ها در این خصوص بسیار متفاوت است و هر شرکتی یک تعریف از آن را ارائه می‌دهد. به فرض مثال، وب‌سایت معروف "Study" که مقالات زیادی درباره کسب و کار و تحصیل منتشر می‌کند، معتقد است که یک نویسنده محتوا باید از "هیچ‌چیز به همه‌چیز برسد"؛ به این معنی که اگر هر مطلبی برای نگارش به او سپرده شد، باید بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. اما چگونه؟ در ادامه به چند مهارت مهمی که این وب‌سایت معتبر به آن تاکید دارد اشاره خواهیم کرد:

  • آشنایی با فوتوشاپ و چند ابزار گرافیکی
  • آشنایی با اصول نگارش و کپی‌رایتینگ (دانش فنی کافی)
  • آشنایی با چند زبان معتبر دنیا
  • آشنایی با اصول سئو و بهینه‌سازی مطالب
  • آشنایی با نرم‌افزارهای خانواده آفیس
  • آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و توانایی جستجو در وب
  • آشنایی با سیستم‌های مدیریت محتوا

آشنایی با فوتوشاپ و چند ابزار گرافیکی

همانطور که گفتیم کار تولید محتوا، تنها محدود به نگارش و محتوای متنی نمی‌شود. امروزه، محتوای اینترنتی دارای طیف وسیعی است که ویدئو، تصاویر و پادکست نیز آن را شامل می‌شود. پس یک محتوانویس باید بتواند با استفاده از برنامه‌های تدوین کلیپ و عکس نظیر فوتوشاپ، یک محتوای باکیفیت تولید کند. کارفرماها همیشه به دنبال نیروهایی هستند که حداقل با دو ابزار گرافیکی آشنا باشند.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آشنایی با اصول نگارش و کپی‌رایتینگ (دانش فنی کافی)

شاید به جرات بتوان گفت که اصلی‌ترین مهارتی که یک نویسنده باید داشته باشد، نگارش صحیح متناسب با مخاطب متن است. یک محتوانویس علاوه‌بر اینکه یک کپی‌رایتر حرفه‌ای است، باید تمام مطالبی که از منابع مختلف گردآوری کرده را، با قلمی روان و مخاطب‌پسند در کنار هم قرار دهد. اینطور نباشد که مخاطب متن پس از خواندن چند پاراگراف خسته شود و به سراغ سایت‌ بعدی برورد. بنابراین بهره‌مندی از هوش کلامی، ظرافت‌های کلامی، تسلط کلامی و همچنین نوشتن مطالب چالش‌برانگیز، باید در دستور کار یک نویسنده محتوا باشد.

آشنایی با چند زبان معتبر دنیا

طبق گفته گوگل، ترجمه کردن مطالب سایت‌های مختلف به عنوان مطلب یونیک تلقی شده و هرگز کپی محسوب نمی‌شود. از این رو دانستن حداقل یک زبان زنده دنیا به ویژه انگلیسی، می‌تواند کار نویسندگی شما را راحت‌تر کند و به شما کمک کند تا اطلاعات غنی‌تری جمع‌آوری کنید؛ به گونه‌ای که اگر منابع لاتینی که برای ترجمه و الهام گرفتن انتخاب کرده‌اید معتبر باشند، اعتماد مخاطب به صحت متنی که نوشته‌اید بیشتر خواهد شد. همچنین آشنایی با زبان خارجی، می‌تواند اطلاعات شما را همیشه به روز نگه دارد.

آشنایی با اصول سئو و بهینه‌سازی مطالب

به عنوان یک نویسنده محتوا همیشه باید به یاد داشته باشید که متنی که می‌نویسید، قبل از هرچیز باید برای موتورهای جستجو قابل فهم باشند؛ به گونه‌ای که باید با رعایت تمام اصول سئوی متن، بهینه‌سازی کلمات کلیدی و عنوان‌ها، به موتورهای جستجو کمک کنید که مطالب شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنند. به یاد داشته باشید که ممکن است بعد از چند ماه، قوانین سئو تغییر کند. گوگل معمولا برای مبارزه با ربات‌ها و متن‌های اسپم، سعی می‌کند تا اصول سئو را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
به عنوان مثال، در ابتدا قوانین سئو به این صورت بود که اگر از یک کلمه کلیدی در متن به طور پی‌در‌پی استفاده می‌شد، موتورهای جستجو آن متن را به عنوان یک متن باکیفیت و سئو شده تلقی و در کوتاه‌ترین زمان نشر می‌دادند. اما بسیاری از سایت‌ها از این ترفند استفاده کردند و با بکارگیری صرف از کلمات کلیدی و بدون نوشتن محتوای متنی باکیفیت، رتبه سایت خود را بهبود بخشیدند. از این رو گوگل دیگر صرفا به کلمات کلیدی نمره‌ای نمی‌دهد. پس شما به عنوان یک محتوانویس، باید مدام از تغییرات قوانین سئو آشنا باشید و با تولید محتوای باکیفیت متناسب با آخرین تغییرات اصول سئو، موتورهای جستجو را در پیدا کردن مطالب خود کمک کنید.

آشنایی با نرم‌افزارهای خانواده آفیس

خانواده آفیس مهمترین ابزارهای یک نویسنده محتوا هستند. اگر برای هر شغلی یک ابزار خاص در نظر بگیریم، باید برای نویسندگی محتوا نیز یک سری ابزار در نظر گرفت. ابزارهایی نظیر لپ‌تاپ، اینترنت و از همه مهمتر نرم‌افزارهای آفیس نظیر اکسل، پاورپوینت، ورد و غیره که نبود هر کدام کار نویسندگی را مختل می‌کند.

آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و توانایی جستجو در وب

آشنایی با شبکه‌های چند رسانه‌ای برای تولیدکنندگان محتوا به ویژه نویسنده‌های رسانه‌های اجتماعی، بسیار مهم است. زیرا شما به عنوان یک نویسنده محتوا باید همیشه از اخبار روز دنیا مطلع باشید و مطالب خود را مطابق با جو حاکم بر جهان بنویسید؛ به گونه‌ای که پس از وقوع یک حادثه تلخ، باید مطلبی را انتشار دهید که با هجمه‌های سنگین مخاطبین روبرو نشوید.
اگر به فرض یک شخصیت هنری بنا به دلایلی مرتکب خطا شد، هرگز نباید به طور یکطرفه به قضیه نگاه کنید. طوری نباشد که با نوشتن مطالب نامناسب باعث شوید مخاطبان، شما را به قضاوت یکطرفه متهم کنند. بنابراین، همیشه باید شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و با جستجوی اخبار و مطالب مختلف در اینترنت، از اخبار روز مطلع باشید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا سرعت عمل در جستجوی مطالب مورد نیاز خود را افزایش دهید.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آشنایی با سیستم‌های مدیریت محتوا

شما به عنوان نویسنده محتوا تنها وظیفه نوشتن مطالب را برعهده ندارید. بلکه، باید بتوانید آن‌ها را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید. این کار تنها با سیستم مدیریت محتوا (Content Management System)، امکان‌پذیر است. سیستم‌های مدیرت محتوای زیادی وجود دارند که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها وردپرس (WordPress) است. معمولاً کارفرماها از تولیدکنندگان محتوا این انتظار را دارند که پس از نوشتن متن، بتوانند آن را بر روی سایت نیز انتشار دهند. آشنا نبودن با با سیستم‌های مدیریت محتوا مثل این می‌ماند که یک خواننده هیچ اطلاعی از آلات موسیقی نظیر گیتار نداشته باشد.

آیا کارشناس تولید محتوا باید استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا هم بداند؟

بسیاری از افراد معتقدند که نویسنده محتوا علاوه ‌بر داشتن دانش فنی، باید توانایی لازم در بازاریابی محتوا و تعیین استراتژی محتوا هم داشته باشد. البته بهتر است از یک نویسنده تولید محتوا، تمامی انتظارات را به صورت یکجا نداشته باشیم. یک محتوانویس می‌تواند برای تعیین استراتژی و بازاریابی محتوا، از تیم خود و مدیر ارشد تولید محتوا کمک بگیرد. این امر برای شرکت‌های بزرگی نظیر ورزش 3 مفید است که تعداد نویسنده‌های آن از مرز 100 نفر هم می‌گذرد.
اما زمانی که یک شرکت کوچک که نهایتا 2 الی 3 نویسنده محتوا در اختیار دارد، طبق گفته وب‌سایت "Study" هر نویسنده باید توانایی تعیین استراتژی برای نوشتن مطالب را داشته باشد. به فرض اگر قصد نوشتن مطلبی در خصوص ایمنی هواپیما دارند، باید تمامی اطلاعات روز را مطالعه و یک شیوه نگارش مناسب برای انتشار اخبار و مقاله خود انتخاب کنند. البته بهتر است برای این که ارزش کار خود را بالا ببرید، با تعیین استراتژی مناسب برای سایت شرکت آشنا باشید. برای تعیین استراتژی نیز می‌توانید رقبای سایت و محتواهای آن‌ها را تحلیل کنید؛ به گونه‌ای که پس از تحلیل رقبا، بتوانید نقاط ضعف و قوت تیم شرکت را پیدا و با اتخاذ یک استراتژی درست، در صدد رفع آن باشید.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

استراتژی موفقیت در بازار کار تولید محتوا

مهمترین استراتژی موفقیت در بازار کار تولید محتوا، تخصص و به روز بودن است. معمولاً اغلب شرکت‌ها نویسنده‌هایی را استخدام می‌کنند که رشته آن‌ها، متناسب با مطالب سایت شرکت باشد. به عنوان مثال سایت‌های پزشکی به دنبال نویسندگانی هستند که دارای مدرک پزشکی باشند. اما، آیا کسی که سال‌ها در رشته پزشکی درس خوانده، حاضر است برای نویسندگی به یک شرکت برود؟ قطعاً خیر. پس چه کسی باید برای این سایت مطالب پزشکی تولید کند؟ پاسخ روشن است. افرادی که مسلط به کپی‌رایتینگ هستند. این افراد با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر پزشکی نظیر "Mayaclinic" که مطالب آن را دانشجویان پزشکی و همچنین محققان منتشر کردند، اطلاعاتی جامع کسب کرده و راجع به هر موضوعی مطلب یونیک بنویسند.
طبق گفته وب‌سایت "Hubspot" بهترین استراتژی برای موفقیت در بازار کار تولید محتوا پیگیری مکرر اخبار، استفاده از لحن مختص به خود، بازنویسی محتوای دیگران و شناخت مخاطب است. اینگونه می‌توانید مدیران کسب و کار را مجاب کنید تا به جای یافتن نویسندگان متخصص در یک رشته خاص از نویسندگان تولید محتوا (کپی‌رایترها) یعنی شما استفاده کنند.

فاکتورهای کلیدی موفقیت شغل تولید محتوا 

فاکتورهای کلیدی موفقیت در شغل تولید محتوا چه هستند؟
وب‌سایت "geberconsulting" در خصوص فاکتورهای کلیدی موفقیت در شغل نویسندگی محتوا این چنین می‌گوید:

  • به کار خود متعهد باشید

داشتن تعهد در هر کاری بسیار مهم است؛ مانند هر چیز دیگری در زندگی، بهتر است این کار را یا درست انجام دهید یا اصلاً وارد این حرفه نشوید. اگر به فکر این هستید که برای مدتی از این راه درآمدزایی کنید، به خودتان زحمت ندهید؛ چراکه خیلی زود شکست خواهید خورد. تمامی شرکت‌ها به دنبال نویسندگانی هستند که دارای سابقه کار طولانی مدت باشند. از این رو اگر احساس کنند که تعهد کاری ندارید، هرگز شما را استخدام نخواهند کرد.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  • تعیین استراتژی محتوا و لحن برند مناسب

در هنگام نوشتن مطالب خود باید به این موضوع توجه کنید که آیا قصد فروش یک محصول را دارید، یا این که در تلاشید تا بازدید سایت بالا برود؟ بنابراین در هنگام تالیف محتوا، باید به گونه‌ای عمل کنید تا مخاطب را به خوبی جذب کنید. صاحبان کسب و کار اگر متوجه شوند که لحن محتوای شما توانسته به خوبی مخاطب را جذب کند، پاداش خوبی برای شما در نظر خواهند گرفت.

  • کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید

انتظار اغلب صاحبان کسب و کار از یک محتوانویس، کیفیت مطالب او است. بنابراین به دنبال نوشتن محتوایی باشید که برای کاربران ارزش قائل باشد و به آن‌ها احترام بگذارد؛ به گونه‌ای که با نوشتن مطالب بی‌کیفیت و دارای حشو، آن‌ها را از این که به سایت شما مراجعه کرده‌اند پشیمان نکنید.

  • همیشه به روز باقی بمانید

بازاریابی دیجیتال هرگز فرایندی ایستا نیست و در طول زمان در حال تحول است. سالانه ابزارها و پلتفرم‌های جدیدی به دنیای مجازی اضافه می‌شوند که باید خود را با آن‌ها وفق داد. در گذشته مردم امید زیادی به اسنپ‌چت و برنامه‌هایی نظیر لاین داشتند، اما اینستاگرام ظرف چند ماه تمام آن‌ها از صحنه مجازی محو کرد. پس همیشه به روز باشید و دوراندیشی را فراموش نکنید.

  • با وجدان باشید و اصول اخلاقی را رعایت کنید

یکی از مهمترین فاکتورهایی که شما را در حرفه بازایابی محتوا نگه خواهد داشت، رعایت اصول اخلاقی است. تصور کنید که یک شخص بیمار توانایی پرداخت هزینه‌های پزشکی را نداشته و قصد دارد از طریق اینترنت با درمان‌های خانگی و سنتی آشنا شود. او با جستجوی فراوان در نهایت به مطالبی که شما نوشته‌اید اعتماد کرده و اقدام به درمان می‌کند.
حال تصور کنید که شما با نوشتن مطالب کذب، سلامتی او را به خطر انداخته‌اید. درست است که در کوتاه‌مدت با انتشار مطالب بی‌کیفیت و نادرست بازدید سایت خود را بالا می‌برید، اما مطمئن باشید که پس از گذشت چند ماه نه تنها بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید، بلکه باید در دادگاه پاسخگوی انتشار مطالب کذب نیز باشید.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نقاط قوت و ضعف شغل تولید محتوا چیست؟

طبق تجربه‌ای که سال‌ها در تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ به دست آورده‌ایم و همچنین سوالاتی که از کارشناسان تولید محتوای خود پرسیده‌ایم، به چند پاسخ جامع در خصوص نقاط قوت و ضعف این شغل دست یافتیم.

مزایا

در ادامه چند مزیت مهم این شغل جدید را به شما ارائه می‌دهیم تا شاید نظرتان درباره این حرفه تغییر کند.

  • امکان دورکاری (کار در خانه)

شاید اگر از هر شاغلی بپرسید که چه جایی را برای کار کردن ترجیح می‌دهد، خانه را برگزیند. البته نظرات متفاوتی نسبت به فرایند دورکاری وجود دارد. خیلی‌ها هم هستند که کار در شرکت و خارج از خانه را ترجیح می‌دهند. اما منظور ما این است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نظیر همه گیر شدن ویروس کرونا نیز، می‌توان کار نویسندگی محتوا را ادامه داد. تنها چیزی که شما برای کار نیاز دارید، یک لپ‌تاپ و دسترسی به اینترنت است.

  • جایگاه اجتماعی بالا

اگر فردی از شما پرسید که شغل تولید محتوا چیست، خیلی راحت و با افتخار می‌توانید بگویید که این شغل در واقع "آینده جهان" است. شاید تا چند سال دیگر 90 درصد کسب و کارها به صورت آنلاین شوند. البته، اکنون هم کسب و کارهای آنلاین کم نیستند و خیلی از افراد خرید اینترنتی و فعالیت در حوزه وب را در پیش گرفته‌اند. حتی برگزاری کلاس‌های مجازی نیز در این بحران کرونا، به خوبی توانسته‌ نظر افراد را به خود جلب کند. چه بسا در سال‌های آینده دیگر نیازی به دانشگاه رفتن نباشد و از خانه بتوان به یادگیری مباحث پرداخت.

  • عدم نیاز به سرمایه اولیه

معمولاً برای راه‌اندازی خیلی از شغل‌ها باید سرمایه اولیه داشت. اما برای نویسندگی محتوا، تنها به یک لپ‌تاپ و اینترنت و همچنین 10 انگشت برای تایپ کردن نیاز است. حتی شما نیازی به حضور در محل کار هم ندارید. در بسیاری از مواقع شرکت‌ها برای صرفه‌جویی در فضای شرکت، استخدام نیروهای دورکار را به نیروهای حضوری ترجیح می‌دهند.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

معایب

هیچ چیزی در جهان بی‌عیب نیست و باید همیشه معایب آن را نیز در نظر گرفت. شغل تولید محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست و عیب‌هایی دارد. از مهمترین معایب این شغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی زیاد

تصور کنید که روزانه چندین هزار کلمه تولید کنید. مطمئناً بعد از مدتی خسته خواهید شد و پی شغل دیگری خواهید گشت. اما اگر به اهداف خود ایمان داشته باشید، با سعی و تلاش به جایگاهی می‌رسید که خود به عنوان یک سردبیر و سرپرست تولید محتوا، تنها به نظارت نویسندگان خواهید پرداخت. تمامی شغل‌ها خستگی خودشان را دارند و باید پس از مدتی با این خستگی انس گرفت.

  • زیاد شدن تعداد نویسندگان

اگر از بعد عرضه و تقاضا به قضیه نگاه کنیم، خواهیم دید که تقاضا برای نویسندگی محتوا بیشتر از حد معمول است. تا جایی که بسیاری از نویسندگان در صف انتظار نشسته‌اند تا شرکتی آن‌ها را استخدام کند. البته اگر نویسندگان کاردان باشند، تمامی شرکت‌ها برای داشتن چنین نیرویی سر و دست خواهند شکاند.

  • وابستگی شدید به اینترنت

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، این شغل به صورت آنلاین است؛ به گونه‌ای که اگر دسترسی اینترنت شما قطع شود و یا با قطعی برق مواجه شوید، کار شما لنگ خواهد ماند. البته نمی‌توان این موضوع را یک عیب بزرگ دانست، اما شغل‌ها نباید به یک چیز تا این حد وابسته باشند.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

درآمد کار تولید محتوا چقدر است؟

اگر صادقانه بگوییم، درآمد این شغل در ابتدای راه زیاد خوب نیست. تنها زمانی می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید که کارفرما باشید. وگرنه اگر به عنوان یک نویسنده در یک شرکت مشغول به کار شوید، حقوق زیادی به شما تعلق نخواهد گرفت. درآمد شما به سرعت عمل شما بستگی دارد. معمولاً کارفرماها بر حسب تعداد کلمه و یا ثانیه‌های پادکست و کلیپ ویدئویی به شما حقوق می‌دهند. هرچقدر سرعت عمل شما در تایپ کردن و نوشتن مطلب بیشتر باشد، مسلماً مطالب بیشتری تولید خواهید کرد و درنتیجه پول بیشتری کسب خواهید کرد.
پس چرا این شغل را جزو 20 شغل برتر و آینده‌دار جهان می‌نامند؟ پاسخ ساده است؛ تنها کارفرماها و وب‌سایت‌هایی که با تولید محتوا بازدید سایت خود را بالا می‌برند، از این راه کسب درآمد می‌کنند. مثل این می‌ماند که شما به عنوان نویسنده "نهال" را برای شرکت می‌کارید، و شرکت با رشد کردن این نهال ثمره آن را می‌چیند. تنها چیزی که در اینجا به شما تعلق می‌گیرد، دستمزد کاشت نهال و آبیاری آن است. البته بسیاری از شرکت‌ها برای نویسندگان خود حق رشد در نظر می‌گیرند و حقوق آن‌ها را متناسب با رشد و درآمد شرکت افزایش می‌دهند.
اما این بدان معنا نیست که درآمد نویسندگی محتوا خوب نباشد؛ اتفاقاً این شغل جزو حرفه‌های پردرآمد است. به شرط این که در حرفه‌ خود تلاش زیادی کنید و سرعت عمل خود در نوشتن محتوا را بالا ببرید.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چه رشته هایی با تولید محتوا در ارتباط هستند؟

طبق گفته کریستینا هالورسن مدیرعامل شرکت "BrainTraffic" و همچنین بنیانگذار "ConFab" اکثر رشته‌ها با تولید محتوا ارتباط دارند. اما مهمترین رشته‌هایی که نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنند، رشته‌های ادبیات، روزنامه‌نگاری، زبان‌های خارجه، بازاریابی، بازرگانی، طراحی و علوم کامپیوتری هستند. البته او معتقد است زمانی می‌توان بهترین محتواها را تولید کرد که تمامی این رشته‌ها را با هم تلفیق کنیم؛ به گونه‌ای که با استخدام نویسندگان تخصصی هر رشته باید یک تیم حرفه‌ای ساخت.

نتیجه گیری
در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ شغل تولید محتوا امروزه توانسته جایگاه بسیار مناسبی را در حوزه کسب و کار به دست بیاورد. از آنجایی که کسب و کار به سمت مدرنیته شدن حرکت می‌کند و اغلب شرکت‌ها برای رقابت با سایر برندها نیاز به ورود به دنیای مجازی دارند، لزوم به کارگیری نویسندگان محتوا بسیار ضروری شده است. پس اگر به دنبال یک شغل مناسب و آینده دار هستید، می‌توانید روی شغل نویسندگی محتوا حساب ویژه‌ای باز کنید.

نوشتن دیدگاه